Eddig rengeteg téves információt olvashattunk, hamisított képekkel akarták elérni, hogy mindenki hiú reményeket tápláljon. De végre napvilágot láttak az első valós információk. Richard Evans, a sims3 fejlesztője a következőket nyilatkozta:
- A játékban számtalan tulajdonságból összeállíthatunk egy simet. Ezek közül minden sim 5-öt kap, amely meghatározza személyiségét. Ezáltal a simek nagyon különbözőek lehetnek, lesz, aki oda lesz a tévézésért, más simeket ez nem is fog érdekelni.
- A simek gondolnak a jövőre. Egy sim meghívhatja a főnökét vacsorára, így több esélye lesz az előléptetésre.
- A simek társasági magatartása sokkal kidolgozottabbak lesznek. Egy sim reagál arra, hogy egy másik sim hogy viszonyul a társasághoz. Ha egy vendég soha nem hoz magával ételt a partykra, vagy a simed ágyát elfoglalja. Ezeket akár szándékosan is meg lehet sérteni, kiváltva ezzel egy másik sim reakcióját.
- A simek emlékezete is kidolgozottabb lesz. Ha egy sim megbántott egy másik simet, akár később is bocsánatot kérhet tőle.
A játékmechanizmus alaposan megváltozik, és inkább lesz az egész egyfajta cRPG, mint menedzselős-nevelgetős szimulátor. A karaktertervezésnél sokkal több opciónk lesz, egyrészt a külső megjelenést tekintve (végre igazi kövér vagy sovány embereket, izomagyú srácokat is kreálhatunk!), másrészt a jellemeket, hiszen a korábbi értékek (rendes/trehány, stb.) helyett afféle "traits"-szisztémát kapunk, azaz jellemleírások közül állíthatjuk össze, milyen is emberünk (például gonosz, paranoiás, játékos). A mindennapi életben is visszaköszön ez a szerepjátékos beütés, például lesznek "buffok", azaz simjeink hangulatát különböző események befolyásolják, így napokig duzzoghat, ha maga alá csurgatott, és egy hónapig felhők között járhat egy kiadós kufirc után. Megszűnik a régi szükségletkijelzős móka is, ami ugye a legnagyobb kerékkötője volt a szabadságnak: lemegy az éhségjelző, megetetem a komát, közben a szükséglet is lecsökkent, irány a vécé, és így tovább. A sim általános közérzete lesz ezentúl az egyetlen fontos mérce, ez befolyásolja az előbb említett hangulatot, és ha megéhezik a figura, egy értesítőt kapunk erről, melyre kattintva magától gondoskodik az önellátásról hősünk.
Ezt a szinte műfajváltásnak nevezhető lépést erősíti a kibővült készletrendszer is. Eddig is volt ilyen, ahová ugye bepakolhattunk ezt-azt, most azonban egy teljes megoldást kapunk, például beletömhetünk különféle alapanyagokat, és ezekből simünk aztán készíthet kaját magának akár a semmi közepén is, sőt a receptet mi is kitalálhatjuk, nem kell a gyárilag szállítottakhoz ragaszkodnunk. A másik nagy dobás, hogy kis világunk minden elemét, legyen az bútor, ruha, vagy haj, egyetlen mozdulattal átszínezhetjük, egyedi kinézetűre varázsolhatjuk (ezt láthattuk már a Szabadidő kiegészítésben ajándékul kapott PC-re előtelepített Sims3 "teaserben" is). Apropó: semmi közepe. Nos igen, talán ez az egyik legnagyobb trouvaille: a világ, melyben karaktereink élnek, egyetlen hatalmas, nyitott univerzum lesz. Bármikor kisétálhatunk házunkból, elgyalogolhatunk a boltba vagy a parkba, megszólíthatjuk a járókelőket, átmehetünk a szomszédba egy kis dumára, barátkozásra.
Mindezt betetőzi az a szisztéma, melyet Will Wright mester és csapata a Spore-hoz fejlesztett ki, és melyet a Rod Humble vezette EA Sims stúdió is átültetett a Sims 3-ba: családunkat feltölthetjük a TS3 portálra, és innen mások famíliáit letölthetjük, játékunkba importálhatjuk, így akár ismerőseink emberkéivel is megtömhetjük városunkat. Sajnos ez azt jelenti, hogy továbbra sem lesz többszemélyes üzemmód, de ez a "kvázi multi" azért egyfajta gyógyírt jelenthet minderre.
forrás: www.simshungary.hu
|